resaindien.blogg.se

Här får ni följa mig på min resa till Indien Den 1 Februari 2016. Men kommer även att skriva lite annat. Roligt om ni följer mig :0)

min henna målning

Publicerad 2016-02-14 03:59:19 i

Var för trött att skriva igår, så det fick bli idag.
Vi började dagen med att åka till Pias tygaffär för att hämta våran guide Mirsa. 
Där efter åkte vi till st. Paul's cathedral  vilken mäktig och vacker kyrka.
Sen begav vi oss våran båttur,som tog oss till kolkata största tågstation.Det var människor över allt som låg och gick,det luktade förfärligt.
Men en upplevelse att se det hela. 
Vi åkte där efter till ett flytande båt hotell som även var öppen att dricka kaffe och se ut på vattnet.Vi åkte sedan till New Market som är hellt faktiskt att gå på. Det blev 2 par skor och armband och lite annat. Att gå där bland alla människor går inte att beskriva,det hela är så häftigt.Jag gjorde även en henna målning på armen som ska symbolisera Indien och vara ett mine för min resa, (ingen premanet henna.)
Man kan verkligen hitta allt man vill ha där.
Vi åt våran middag på en gammal familj restaurang som var mycket populärt.Det har funnits där o 150 år.
Sen fick jag äntligen åka till den gata där jag bodde mina 3 år tillsammans med mamma,pappa och bror, på Ibrahim road.
Sedan släppte av våran guide och vän Mirsa. 
Fantastiskt kvinna. Hon blev våran extra mamma här i kolkata.Vi har lovat att hålla kontakten via mail.Tur att tekniken har kommit så långt.Vi åkte tillbaka till vårat hotel,vi var hellt slut efter alla dessa intryck.Vi beställde upp öl och vin som vi varvade ner med.

Kommentarer

Postat av: Else-Marie

Publicerad 2016-02-14 11:07:15

snyggt men bra att det inte är permanent!

Svar: nej absolut inte försvinner om några dagar 😊😊😊
Jennifer Malmström Bengtsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela